Η απομυθοποίηση των υπερτροφών (superfoods)

Οι υπερτροφές (superfoods) κατακλύζουν την παγκόσμια αγορά
υποσχόμενες “μαγικές” ιδιότητες όπως ευεξία,
απώλεια ή διατήρηση βάρους, ωστόσο αμφισβητούνται.

“Σχετικά με τις υπερτροφές τα όσα διαφημίζονται είναι επιστημονικά αναληθή όσον αφορά τη σοβαρότητα τους.

Για τη βελτίωση της υγείας η χώρα μας έχει την καλύτερη υπερτροφή: Την κορινθιακή σταφίδα που δεν συγκρίνεται με καμία και θα έπρεπε να προβάλλεται. Αντιθέτως παρουσιάζονται εκτεταμένα το γκότζι μπέρι, το πράσινο τσάι κ.α που έχουν κυρίως μαρκετίστικη αξία και όχι πραγματική”.
Σε αυτό το σημείο ο κ. Κουρέτας στέκεται στις ευεργετικές ιδιότητες της ξηρής μυζήθρας και της ντομάτας, ενώ δεν παραλείπει να αναφερθεί στην ισχυρή αντιοξειδωτική δράση των ελληνικών σταφυλιών.
Τι κινδύνους όμως μπορεί να κρύβει η υπερκατανάλωση τους; “Πολλές από τις υπερτροφές λαμβάνονται χωρίς σκεπτικό. Από εργασίες, τα τελευταία πέντε χρόνια, έχει αποδειχθεί πως όταν καταναλώνονται χωρίς μέτρο αντιοξειδωτικά, κάνουν κακό. Μπορεί να δημιουργήσουν τα ίδια ελεύθερες ρίζες ενώ παράλληλα μειώνουν τις ενδογενείς αποθήκες”, τονίζει ο καθηγητής Φυσιολογίας Ζωικών Οργανισμών και προσθέτει:
“Ακούμε συνεχώς σε διαφημίσεις για τα Ω-3. Πως πρέπει να παίρνουμε μουρουνέλαιο για να είμαστε γεροί και ο κόσμος δεν ξέρει πως προέρχεται από τη Νορβηγία με προβλήματα μόλυνσης στο σολομό. Την ίδια στιγμή τα ελληνικά μύγδαλα, σε ποσότητα 30 γραμ. προσφέρουν τα ίδια Ωμέγα 3 και πολύ καλύτερα από πλευράς δράσης”.