Χάρης Βλάδος: Οι Κρυφές “Δυνάμεις” μιας Επιχείρησης

Οι ζωές μας προοδεύουν μόνο όταν παίρνουμε ρίσκα. Και το πρώτο και το πιο δύσκολο ρίσκο που μπορούμε να πάρουμε είναι να είμαστε ειλικρινείς με τον εαυτό μας
Walter Anderson, 1885-1962, Γερμανός εθνολόγος

Όταν κανείς είναι αυστηρός με τον εαυτό του, πολύ σπάνια αποτυχαίνει
Κομφούκιος, 551-479 π.X., Κινέζος φιλόσοφος
Έχω πραγματική συναίσθηση του εαυτού μου μόνο όταν είμαι ανυπόφορα δυστυχής

Από το Κεφάλαιο 4 του παρακάτω βιβλίου του Δρα Χάρη Βλάδου

pluralismos

Στην γειτονία μου υπάρχει, εδώ και χρόνια, ένα μικρό αλλά πολύ συμπαθητικό mini market: To mini market της Αθηνάς. Η επιχείρηση της Αθηνάς απασχολεί μονάχα τέσσερα άτομα. Τον σύζυγο της, την πρώτη της εξαδέλφη, τον γαμπρό της και την ίδια. Στο μαγαζί αυτό έχω την εντύπωση πως μπορείς να βρεις τα πάντα: από ξενόγλωσσα περιοδικά για αυτοκίνητα και πούρα ως παιδικά παιχνίδια και γραμματόσημα, από μαρκαδόρους μέχρι λάμπες, ούζο από την Μυτιλήνη και εξαιρετικής ποιότητας οδοντογλυφίδες…
Και όχι μόνο αυτό. Μπορείς να τα βρεις σχεδόν οποιαδήποτε ώρα της ημέρας αλλά και της νύχτας το επιθυμείς, καθώς το μαγαζί της είναι πάντοτε ανοιχτό από τις 8 το πρωί ως τις 3 τα ξημερώματα, καθημερινές και σαββατοκύριακα, χειμώνα και καλοκαίρι…
Αλλά, και πάλι, δεν είναι μόνον αυτό. Η Αθηνά και οι «βοηθοί» της διαθέτουν ένα από τα πιο ευγενικά και ζεστά χαμόγελα της πόλης και πάντοτε εμφορούνται από μια ανυπόκριτα καλή διάθεση, ευγένεια και διάθεση εξυπηρέτησης. Δίπλα στο ταμείο του καταστήματος υπάρχει, επίσης, ένας αναπαυτικός καναπές για τις κουρασμένες ηλικιωμένες πελάτισσες και τους γείτονες που θέλουν να αλλάξουν μια κουβέντα με το σύζυγο της περί της αθλητικής επικαιρότητας. Συχνά, δε, όλοι αυτοί δέχονται κι ένα μικρό κέρασμα από το σπουδαίο σπιτικό γλυκό του κουταλιού που φτιάχνει η κυρία Αθηνά, με τα χεράκια της…

pluralismos

Από το Κεφάλαιο 4 του παραπάνω βιβλίου του Δρα Χάρη Βλάδου

Στα χρόνια που έχουν περάσει, στην γειτονιά μου έχουν ανοίξει και έχουν κλείσει, πολλά μεγάλα εμπορικά καταστήματα. Super markets με σπουδαίες φίρμες, με διεθνούς βεληνεκούς προϊοντικές επωνυμίες, με τεράστια ποικιλία στα ράφια τους και ελκυστικές τιμές. Αλλά… Την «ζεστασιά» του μικρού μαγαζιού της κυρίας Αθηνάς δεν την έχουν. Πολύ δύσκολα θα το άλλαζα. Και, στο κάτω- κάτω, ποια η σημασία μερικών σεντς, πάνω ή κάτω;…
Αυτή η μικρή ιστορία θέλει, απλά, να μας πει πως κάθε επιχείρηση, μικρή ή μεγάλη έχει τα όπλα της στην μάχη της επιβίωσης. Ανεξάρτητα από το αν οι πόροι της είναι πολλοί ή λίγοι, ιδιαίτερα σοφιστικέ ή κοινότυποι, ακριβότεροι ή φθηνότεροι από αυτούς των ανταγωνιστών της, τελική σημασία έχει το πώς αυτοί συνθέτονται, «μαγειρεύονται» και αξιοποιούνται στο εσωτερικό της, καταφέρνοντας να δώσουν (ή όχι) κάτι που να είναι πραγματικά ελκυστικό στον πελάτη τους, σε όρους ικανοποίησης που του προσφέρουν σε σχέση προς το κόστος που του επιβάλλουν.
Και εδώ είναι το μυστικό:
Πώς να φτιάξει κάποιος ένα «εσωτερικό επιχειρησιακό» περιβάλλον που να κάνει την σωστή δουλειά, με σωστό τρόπο και, αν είναι δυνατόν, με ανθεκτικό στον χρόνο και δύσκολα αντιγράψιμο τρόπο …



pluralismos




pluralismos


pluralismos



Leave a Reply