Ψάχνοντας τον υπερήρωα των πωλήσεων

Η Παρασκευή στο γραφείο πριν από τριήμερο είναι πάντα πιο ήρεμη και μια παρέα είχε συζητήσεις για ταινίες superheroes! Έτσι ο Harry Lalatsis της Ierax Analytix αποφάσισε να τους πείσει πως ο #Joker θα ήταν ένα μοναδικό στέλεχος πωλήσεων για μια επιχείρηση! Και ορίστε το αποτέλεσμα…

Ο Τζόκερ του Μπατμαν θα ήταν ένας εξαιρετικός πωλητής!

Οι περισσότεροι λάτρεις του σινεμά, και των ταινιών γενικότερα, θεωρούν πως ο Τζόκερ που υποδύθηκε ο Χιθ Λέτζερ στην ταινία «Μπάτμαν, Σκοτεινός Ιππότης», είναι η καλύτερη αναπαράσταση του εξαιρετικά δημοφιλούς χαρακτήρα στη μεγάλη οθόνη.

Προσωπικά συμφωνώ, αλλά επειδή εμείς δεν είμαστε κριτικοί κινηματογράφου, ούτε έχουμε blog για σινεμά αλλά εταιρεία έρευνας αγοράς, θα σταθώ σε ένα κομμάτι του Τζόκερ που σίγουρα θα ήταν πολύ χρήσιμο στις επιχειρήσεις σήμερα.

Ο Τζόκερ, ως χαρακτήρας, είναι ένας πραγματικά τρομακτικός κακός/ανταγωνιστής, καθώς είναι αδίστακτος σε σημείο που δείχνει να μην έχει κάτι ανθρώπινο πάνω του. Δε στηρίζεται στη σωματική δύναμη, ούτε έχει μαγικές δυνάμεις αλλά μόνο ένα κοφτερό μυαλό και την απίστευτη ικανότητα να ψυχολογεί εξαιρετικά αυτούς που συναναστρέφεται και να τους χειραγωγεί.

Εκεί βρίσκεται το κομμάτι που ενδιαφέρει εμάς και που θα έκανε τον Τζόκερ έναν εξαιρετικό πωλητή για οποιαδήποτε εταιρεία τον προσλάμβανε!

Λέμε συχνά πως οι πωλήσεις δεν έχουν να κάνουν τόσο με το προϊόν ή την υπηρεσία που προωθεί κάποιος, αλλά με τις προσωπικές σχέσεις που ο πωλητής αναπτύσσει και τον τρόπο που επικοινωνεί με τον πελάτη.

Ο Τζόκερ χωρίς αντίπαλο!

Δυνατή χειραψία, πολυλογία, εμπάθεια και κότσια, είναι μερικά από τα όπλα που οι πετυχημένοι πωλητές έχουν στη φαρέτρα τους. Όμως για μένα στην κορυφή έρχεται η ικανότητα που έχουν λίγοι να ψυχογραφούν σωστά και άμεσα τον άνθρωπο που έχουν απέναντί τους.

Εκεί ο Τζόκερ θα ήταν πραγματικά χωρίς αντίπαλο, καθώς μπορεί να δει βαθιά μέσα στους γύρω του και να βρει τις κρυφές τους επιθυμίες, τους φόβους και πώς να τους χρησιμοποιήσει. Ο πετυχημένος πωλητής κατανοεί και νιώθει πώς πρέπει να φερθεί σε κάθε πελάτη. Κάποιοι θέλουν λίγα λόγια, κάποιοι πολύωρες κουβέντες και αναλύσεις, κάποιοι να νιώθουν ξεχωριστοί και πάει λέγοντας.

Όμως το να βρεις τα «κουμπιά» τόσων διαφορετικών ανθρώπων και να μπορείς να τα πατάς όπως αν έπαιζες στο πιάνο μια σονάτα του Μπετόβεν, απαιτεί πράγματι έναν ξεχωριστό πωλητή. Και εδώ ο Τζόκερ του Χιθ Λέτζερ είναι απλά μοναδικός.

Η ποιοτική έρευνα, αντίστοιχα, απαιτεί οι αναλυτές να έχουν την ίδια ικανότητα και να καταλαβαίνουν πολύ περισσότερα από τους ερωτώμενους. Να μη μένουν μόνο στις απαντήσεις αλλά στον τρόπο που κάθονται, στις λέξεις που χρησιμοποιούν, στον τόνο της φωνής και στις κινήσεις των ματιών. Είναι μια περίπλοκη επιστήμη που συνδυάζει την ποσοτική μέτρηση (και) με την ψυχολογική ανάλυση.