Η Nutella “πίκρανε τους οπαδούς” της


ierax analytix

Μια αλλαγή στην αγαπημένη συνταγή της Nutella αποτέλεσε ικανή αφορμή για να ξεσπάσει πόλεμος. Μία ομάδα Γερμανών ανακάλυψε ότι τα πράγματα είχαν αλλάξει και η αγαπημένη κρέμα φουντουκιού περιείχε 8,7% αποβουτυρωμένο γάλα σε σκόνη αντί του 7,5% όπως συνέβαινε μέχρι πρόσφατα.

Όπως δημοσίευσε η Καθημερινή στην έντυπη έκδοση της και σύμφωνα με το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών του Αμβούργου, η νέα συνταγή επίσης περιέχει περισσότερη ζάχαρη σε ποσοστό 56,3% από 55,9% και αυτά όλα συμβαίνουν, φυσικά, εις βάρος του κακάο. Οπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών, υπάρχουν και αλλαγές στην εμφάνιση του νόστιμου εδέσματος, καθώς το χρώμα της νέας κρέμας είναι πιο ανοικτό, γεγονός που οφείλεται στην αύξηση του αποβουτυρωμένου γάλακτος εις βάρος του κακάο.

Ομως, τα πράγματα δεν έμειναν εκεί. Η εταιρεία που παρασκευάζει τη Nutella, η ιταλική Ferrero, ανακοίνωσε ότι όντως η συνταγή του νόστιμου εδέσματος έχει αλλάξει χωρίς, ωστόσο, αυτό να επηρεάζει τη γεύση της κρέμας ή την υφή της. Επίσης, τόνισε ότι και άλλες εταιρείες έχουν προχωρήσει σε παρόμοιες αλλαγές.

«H ποιότητα και τα χαρακτηριστικά της κρέμας παραμένουν τα ίδια. Ο κατάλογος με τα συστατικά αναγράφεται, όπως συνηθίζεται, εξάλλου, πάνω σε κάθε συσκευασία αλλά και στην ειδική ιστοσελίδα της Nutella», αναφέρει στην ανακοίνωσή της η κατασκευάστρια εταιρεία Ferrero.

Ωστόσο, η αλλαγή εξαγρίωσε τους καταναλωτές που αγαπούν την κρέμα φουντουκιού, με αποτέλεσμα πολλοί από αυτούς να απειλούν ακόμα και με μποϊκοτάζ την εταιρεία. Και βέβαια, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πήραν για ακόμα μία φορά φωτιά.

«Η εταιρεία Ferrero μετέβαλε τη συνταγή της αγαπημένης μας κρέμας φουντουκιού. Εβαλε μέσα περισσότερη ζάχαρη και λιγότερα λιπαρά και όπως όλα δείχνουν έβαλε μέσα λιγότερο κακάο. Είναι, πάλι Πρωταπριλιά;», ανέφερε προφανώς σοκαρισμένη από την αλλαγή η Μαρίνα Ντέιντριμερ.

Ενας άλλος απογοητευμένος καταναλωτής ανήρτησε σχόλιο στην ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης, στο Τwitter, στο οποίο σχολιάζει ότι «μόλις άκουσα ότι μεταβλήθηκε η συνταγή της Nutella. Υπάρχουν κάποια πράγματα στη ζωή τα οποία δεν μπορείς να κάνεις και αυτό είναι ένα από αυτά τα πράγματα». Κάποιος άλλος θέλησε να ξεκινήσει ένα δικό του Hashtag και επέλεξε να γράψει «DontMessWithNutella» (Μην πειράζετε τη Nutella), εκφράζοντας την αγανάκτησή του για την αλλαγή.

Η ιστορία της Nutella είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα. Ο Πιέτρο Φερέρο, ένας νεαρός ζαχαροπλάστης από το Πεδεμόντιο της Ιταλίας δημιούργησε μια γλυκιά πάστα από φουντούκια, ζάχαρη και ελάχιστο κακάο. Την κατασκεύασε έτσι ώστε να μοιάζει με κορμό και να μπορεί να κόβεται σε φέτες, ενώ τη σέρβιρε πάνω σε ψωμί. Την ονόμασε «Τζιαντουγιότ» παίρνοντας το όνομά της από έναν χαρακτήρα του τοπικού καρναβαλιού.

Στις 14 Μαΐου 1946 ιδρύθηκε επίσημα η εταιρεία Ferrero και το «Τζιαντουγιότ» μεταβλήθηκε σε ένα προϊόν που μπορεί με ευκολία να αλειφθεί στο ψωμί. Το νέο προϊόν ονομάστηκε SuperCrema και είναι ο πρόδρομος της Nutella. Ο γιος του Φερέρο, Μικέλε, τελειοποίησε τη συνταγή και την ονόμασε Nutella.


ierax analytix

Ένα πολύ ξεχωριστό και πρόσφατο case study σχετικά με το πόσο σημαντικό είναι μια εταιρεία να δοκιμάζει στους καταναλωτές της μια συνταγή πριν την αλλάξει.
Ειδικά όταν αφορά τη σοκολάτα 🙂

ierax analytix